Úton-útfélen

Kalandozunk.

Kinizsi 25 - a százas legkisebb testvére

2011. május 31. 15:30 - gorbacsov

Május utolsó hétvégéje a Kinizsi Százas hétvégéje. A 24 órás szintidejű nagy túra mellett van 40 kilométeres opció is Dorogig, mi a legrövidebb, 25 kilométeres távot választottuk. Nem bántuk meg, mert a napsütéses kezdet szakadó esőbe torkollott, vizesen nem vágytunk volna még 75 kilométer talpalásra.

Táv: 27 kilométer

Szint: 1246 m fel, 765 m le (Min. 108 m, max. 706 m tszf., átlagos meredekség 7,1% fel, 5,7% le)

Idő: 7,5 óra

Mikor: 2011. május 28.

Mit vittünk magunkkal: hosszú ujjú póló, váltópóló, váltózokni, esőkabát, esőgatya, fejlámpa, GPS rátöltött turistatérképpel, fényképezőgép, telefon, kés, üdítő, víz, szendvics, alma

Mit hagytunk otthon: elegendő készpénzt, így diáknak kellett hazudnunk magunkat a buszon. A Két-bükkfa-nyereg - Pomáz teljes árú buszjegy 365 Ft, a diák 185 Ft.

Útvonal: Békásmegyer - Kő-hegy - Ezüst-hegy - Nagy-Kevély - Csobánka - Hosszú-hegy - Szántói-nyereg - Pilis-nyereg - Két-bükkfa-nyereg

Kinizsi 25 - a százas legkisebb testvére nagyobb térképen való megjelenítése

Ide kattintva letöltheted az útvonalat KMZ fájlban Google Földhöz.

A túrára a békásmegyeri Veres Péter Gimnáziumban lehet nevezni 500 forintért, a rajt a Víziorgona utcai Spar előtt van, a szintidő 7 óra. Mi kb. 6,5 óra alatt teljesítettük, nem rohantunk, a plusz egy óra a célban ücsörgést és a Két-bükkfa-nyeregben található buszmegállóig tartó utat jelenti.

A túra nagyon szép helyeken visz, egyre magasabbra kapaszkodva elsősorban délre és keletre nyílik panoráma. Három főbb hegyet kell leküzdeni, az első csúcs a Nagy-Kevély, onnan le, majd fel a Hosszú-hegyre, végül a Szántói-nyergen át a legkeményebb mászással jutunk fel a Pilis-tető mögötti nyeregbe, ahonnan leereszkedünk a Pilis-nyeregbe.

Gyakorlatilag térkép nélkül, a túrán kapott útmutató alapján is lehet teljesíteni a távot: Békásmegyertől a Kevély-nyeregig a piros jelzést, onnan a szent kúti elágazásig a kéket, majd egészen a Pilis-nyeregig a zöld turistajelzést kell követni.

A túra végén busszal jutottunk le Pomázra, ehhez a Pilis-nyeregből vissza kell mászni pár száz métert a zöld jelzésen az elágazásig, majd balra a zöld keresztet követve kb. 20 perc séta után értünk ki a Két-bükkfa-nyeregbe, ahol a Dobogókőről lefelé jövő buszok megállnak.

Az induláskor napos idő Csobánkánál kezdett távoli morajlásokkal és tornyosuló felhőkkel fenyegetni. Az első esőt a Hosszú-hegyen kaptuk a nyakunkba, utána még úgy-ahogy kiderült, de a Pilis oldalában belemásztunk egy felhőbe, amitől a látótávolság 50 méterre csökkent, újra esni kezdett és a leheletünk is meglátszott. A kellemesnek induló túra így sárban tapicskolássá és vizes vacogássá változott a végére, jó volt felülni a buszra. De legalább hasznát vettük az esőgatyának.

Kattints a képre, ott a többi is:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.