Úton-útfélen

Kalandozunk.

Szentendre: vasárnap délutáni tekerés

2011. június 01. 08:00 - gorbacsov

Az előző napi túra után levezetésként eltekertünk Szentendrére. Volt fagyi, volt lángos, volt sör és kacsáztam húszat egy tökéletes kővel.

Táv: 40 km

Szint: 173 m fel, 173 m le

Idő: Kb. 2 óra oda-vissza

Mikor: 2011.05.29.

Mit vittünk magunkkal: pumpa, szerszámok, biciklizár, víz, szörp, fényképező, GPS

Mit hagytunk otthon: semmit

Útvonal: Angyalföld - Újpesti vasúti híd - Római part - Eurovelo 6-os bringaút Szentendréig, majd vissza ugyanígy.

Szentendre: vasárnap délutáni tekerés nagyobb térképen való megjelenítése

Ide kattintva letöltheted az útvonalat KMZ fájlban Google Földhöz.

A Budapest-Szentendre túra bringával nagyon kellemes, végig a Duna mellett visz, nincs szint, szép. Csak sok a bogár, a szúnyoginvázió szerencsére még nem ért ide.

A Duna jobb partján fut az Eurovelo 6 európai bringaút, azt kell követni és kész. Az újpesti vasúti hídról odafelé mi a Királyok útján mentünk, hogy útba ejthessük a Gyradikot. Voltak elvárásaim, de a girosztál nagyon fasza volt 1200 pénzért, közben meg buzuki hangja szólt, de nem a nikászepérimenó, hanem menő, görögnek látszó arcok pengettek. Nekem eddig ez Budapest legjobb girosza/dönere.

A bringaút legjobb szakasza a Budakalász melletti ártéri erdőben bujkáló rész, ami ugyanakkor elég keskeny, és a jó időben megnövekedett bringás forgalom mellett nehézkes az előzés. Népszerű útvonal ez.

Az előzetes információkkal szemben továbbra sincs leaszfaltozva az európai értelemben vett kerékpárút egy szakasza Budakalász és Szentendre között (a térképen kék pöttyökkel jelölve), ezért országútival kicsit kényelmetlen ez az egy-két kilométer.

Szentendrén a Centrum Fagyizóban nagyon jó a fagyi, a Fantázia Étterem töltött lángosa is finom. A dombon álló szerb templom kertjében ücsörögtünk egy sort, a gesztenyefák még zöldellnek.

Visszafelé a Római parton jöttünk egy jó darabon, az északi részen számos épület áll elhagyatva, házfoglaláshoz ideális. Rengetegen kiautóztak, hogy vasárnap este a Rómain vacsorázzanak, tulajdonképpen tömeg volt. Nekünk a Fellini Római Kultúrbisztró tűnt ránézésre szimpatikusnak, valamikor kiugrunk ide.

Kattintással ugorhatsz a többi képhez:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.